zaterdag 30 juni 2012

Foodblogevent juni 2012 - En de winnaar is...

Het zit erop! Een maand vol Guilty Pleasures.


Gelukkig is inderdaad gebleken dat jullie blogs vol staan met Guilty Pleasures :-) Wat hebben jullie enthousiast meegedaan aan het Foodblogevent van juni: er kwamen maar liefst 30 inzendingen binnen! Daar zat ook een flink aantal 'Foodblogevent-newbies' bij: zo leuk!
   De eerste inzendingen stroomden aan het begin van de maand al snel binnen, maar daarna werd het even wat stiller... De topdrukte bleef uit tot het eind van deze maand; de inzendingen vlogen me echt om de oren! Ik weet niet of dit te maken had met m'n Twitter-offensief ;-) of dat jullie, net als ik, het lekkerste het liefst voor het laatst bewaren!

Het is in ieder geval duidelijk geworden dat wij foodies ons niet (echt) schuldig voelen over lekker eten. En, waarom zouden we ook? Voor mij is eten echt Genieten met een hoofdletter G. Ik zie een Guilty Pleasure dan ook meer als iets waarvan je weet dat het misschien niet zo heel gezond voor je is; dat je beter een stukje appel kunt eten of op een rauwe wortel kunt knagen. Maar ja, das ook zo saai... Guilty Pleasures maken het leven leuker − én lekkerder ;-) Living on the edge, baby! Misschien dat we ze maar Sweet Sins moeten gaan noemen... I don't know.


Benieuwd naar alle Guilty Pleasure-inzendingen? Je vindt ze in deze blogpost. Hier een aantal Guilty Pleasure-feiten op een rijtje:

• Nr. 1 is chocolade! Geen verrassing natuurlijk.
• In 19 recepten zit chocolade (Oreo cookies meegerekend).
• 7 bloggers stuurden hartige recepten in.
• 2 daarvan waren mannen.
• In totaal deden er 2 mannen mee.
• 1 winnaar, maar wie?

En de winnaar is... (drum roll please!)

Pauline met haar Caramel Bars


Waarom deze Guilty Pleasure?

Ik kreeg gelijk zin om deze bars te maken en op te eten natuurlijk ;-)
   Sinds ik een tijdje in Buenos Aires heb gewoond, ben ik helemaal gek op dulce de leche (hier lees je er meer over). Dit spul is gewoon verslavend! De easy variant van deze karamelpasta maak je van gecondenseerde melk en dat is nu precies wat er in deze Caramel Bars zit: 2 blikjes nog wel. Samen met de suiker en golden syrup krijg je dan een super sweet Guilty Pleasure voor de echte diehard zoetekauw! Hoe ik dat weet? Ik ben ze zelf maar gaan maken; dat leek mij de enige echte manier om de winnaar te kiezen − 30 inzendingen maken en proeven ging me dan weer net iets te ver... ;-)


Ik vond het geweldig leuk om het Foodblogevent van juni 2012 te mogen organiseren! Ik wens Pauline heel veel succes met het hosten van het volgende Foodblogevent! Ik ben nu al benieuwd naar je thema.

Dank aan iedereen die zo enthousiast heeft meegedaan!


Eat to the Beat:

Nog meer Guilty Pleasures in de vorm van muziek!

Sugar, Sugar van The Archies
Sweet Dreams van Beyonce
Rehab van Amy Winehouse

10 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd Pauline! En supertof dat je de bars zelf ook hebt gemaakt Kelly! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhh wat leuk, ik heb gewonnen! Dank je wel :) Super leuk! Ik ga meteen het thema bedenken, komt morgen online :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Pauline! Ik kijk uit naar je thema!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, ik ben benieuwd! Wil ook graag mee gaan doen, maar zijn er nog speciale regels voor? En moet je het baksel zelf bedenken, of mag het ook een (aangepast) recept zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd Pauline! Je Caramel Bars zien er inderdaad super lekker uit! Ik vond het heel leuk om ook een keertje mee te doen en te zien hoe enthousiast Kelly iedereen optrommelde om mee te doen :). Ik ben benieuwd naar het volgende thema!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd Pauline, die caramel bars zien er inderdaad als een enorme quilty pleasure uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd Pauline! (@Kelly: het was weer een moeilijke keuze.. bijna alle guilty pleasures zijn niet te weerstaan!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je in Buenos Aires hebt gewoond zeg! Ik ben zelf ook helemaal gek op dulce de leche. In alles: van ijs tot taartjes, dus deze bars zijn perfect voor mij;)

    BeantwoordenVerwijderen