vrijdag 29 juli 2011

Vintage Cupcakes


Het thema van de Create4fun Cupcake Challenge van deze maand is Vintage.

Voor mijn Vintage Cupcakes heb ik mij laten inspireren door een glazen taartplateau en 'n vintage schaaltje dat ik onlangs kreeg van mijn oudtante.
   De roos heb ik zelf gemaakt van fondant. Ik had dit nog nooit eerder gedaan, maar ik vind 'm goed gelukt. Ik zeg dit niet zo snel, maar ik ben er best trots op! Op de andere cupcake zie je een parelketting van parels die ik zelf (zonder mould) heb gemaakt van fondant. Het is jammer genoeg niet zo goed te zien op de foto's − heb geen hippe camera met megalens − maar de fondant is gedust met kleurpoeder voor 'n pearl finish. Ik heb hiervoor Rainbow Dust in Pearl White en Pearl Blush Pink (beide van de Edible Silk Range) gebruikt. De roze fondant is gekleurd met een kleurstof van Wilton in Rose.

6 opmerkingen:

  1. Kell,ziet er echt prachtig uit! Die roos is super mooi, bijna zonde om op te eten....Je zou bruidstaarten moeten gaan ontwerpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo we kunnen zeggen cupcakes maken alles nog veel mooier:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die cupcake met het parelsnoer vind ik echt geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een mooie cupcakes! Knap hoor, zo voor de eerste keer met fondant"

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, Kel, wat super mooi... en ziet er heeerlijk uit!! :-) Raak helemaal geïnspireerd!!
    Liefs, D

    BeantwoordenVerwijderen